Saturday, July 9, 2011

New arrangement of ILYA.


Lapan haribulan Julai dan sembilan hari bulan Julai dua ribu sebelas.

pada tarikh keramat di atas, aku telah mengalami satu pengalaman yang boleh buat batu cincin. (kira berharga la maksud aku) sebab buat pertama kali aku melihat org recording lagu secara langsung. (selok tak aku?) bg siapa yang biasa tuh mst sangka aku ni mcm jakun gle kan. haha . Niat asalnya adalah untuk teman ippo dan tengok dia nak record lagi ILYA dgn arrangement yang baru. Pada masa yang sama aku berminat nak tngok org buat recording sbb aku ni buta muzik skit. so kalau aku pergi, skit sebanyak aku timba ilmu. Manalah satu hari nanti terdetik niat aku nak jadi artis recording. xde la aku kekok sgt kan.. hehe (gurau manja). Dan pada masa yang sama gak aku dapat lepak ngn Mat Nuar yang dah lama aku xlepak. Bila aku jumpa dia, buat aku rindu pada zaman2 hati kering dlu. =) Sejak aku bersama blk ngn kwn2 lama, aku rasa jiwa aku dah kembali ke landasan yang betul. walau dah jauh merantau, dgn perubahan masa, persekitaran, manusia, rupanya ajiwa aku sntiasa di takuk lama. Aku seronok dan puas tapi bila dah lama tak jumpa dan berbual dgn kwn2 lama, ada rasa skit kekok (shy2 cat). Haaa ckp pasal kucing, kat studio yang diberi nama two fingers tu smpat jugak aku berkanlan dengan dua ekor kucing yang menjadi peneman Mat nuar di situ yang bernama Miah (betina) dan Donnie (jantan). Lama jugak aku bergurau dgn kucing tuh, terhibur sekjap hati aku. sampai berpeluh2. then masuk ke bilik recording bersama ippo, nuar ngn emmet. Emmet masuk2 je terus tdo, mementang bilik air cond. hehe, aku kat situ duduk and saksikan cara diorang wat recording dgn senyapnya. Tapi kesian aku tngok ippo malam tuh, dia semput teruk tp gagahkan badan jugak utk hbskan recording. Jam dah menunjukkan pukul 2 pagi. Aku masih kat situ. walaupon aku bakal di maki oleh bapak aku tapi aku blh buat relax lg. Sbb aku puas! aku xkisah nak kena marah ke, maki ke even pukul pon aku xkisah. Sebabnya aku dah alami satu benda yang dah makin tertanam dalam jiwa aku. Benda yang aku xdapat beli ngn duit. Cuma yang aku risau bapak aku kunci pintu dan aku xdapt masuk umah. mmg masak aku kalau mcm tuh..(dlm hati berdebar jugak). Campur baur. Aku harap bila bapak aku blk nnt bapak aku dah tido dan aku boleh masuk dgn yakinnya.. hehe akhirnya bila jam menunjukkan pukul 3 pagi, ippo selesai recording. Just nak record voicing plak. Aku yang sedap2 dalam air cond feeling2 nak tdo sambil tulis blog then tetiba diorang kata nak guna suara aku utk voicing. terus gigil kaki aku. dah la 1st time aku kat situ. ramai org, laki je smua. nak suh aku nyanyi yang boleh 1 studio dengar. perghh..giler mencabar. yang mat nuar plak duk bahan2 aku. eii gherang aku! So suh aku ikut apa yang sesuai and aku selesa. Mula2 suara aku bergetar skit. terus vibrato aku kua.. haha lpas tuh, baru okay. Aku happy bila tngok ippo suka gle. saya di hargai gituw.. Bila aku dgr blk, wah!! sedapnye bila suara aku di record.. hehe bila dia masukkan dalam lagu, mmg mcm kena gle lah..Seronok giler aku dapat wat recording td. Bukan sng utk dpt peluang mcm ni kan, lebih2 lg orang biasa yang mcm aku ni kan.. So bila dah hbis, aku keluar je dr bilik kedap bunyi tuh, pergghh!! ramai giler kat luar yg tgh dgr aku duk melalak2 tuh. diorang tgh tggu nak masuk jamming. Aku keluar, terus jalan tunduk je.. hehe..okay, lepas dari itu, aku terus pulang ke rumah dgn leganya.. jam dah menunjukkan 3 pagi dan lebih. sampai di rumah. Alhamdulillah, semuanya berlaku seperti yang aku harapkan. balik2 ingat nak update blog pasal ni. tapi haremm..aku on9 fesbuk pastuh teruk terkojol atas katil hehe. itulah saja pengalaman berharga aku selama 9 malam - 3 pagi yang melibatkan dua tarikh itu. =)

p/s: aku tersenyum PUAS!
kat bawah ni aku beri link lagu ILYA yang versi lama. Nantikan yang baru. Aku boleh jamin mmg terbaek punya dgn new arrangement, muzik dah kasi tukar, masuk itu, masuk bunyi tu, bunyi ini. bila yang baru dah siap, aku akan masukkan kat sni k.


nama2 yang tersebut dalam ni. mana yg xde gambar tuh maaf ye. tak tahu nak cari sumber gambar kat mana.. hahaa..

IPPO

MAT NUAR

TERIMA KASIH PENYINGGAH! =)

No comments:

Post a Comment