Wednesday, July 6, 2011

LUMIX DMC-FT3


Satu benda yang aku nak kongsikan kat sni. Terutamanya bagi orang2 yang belum tahu lah. (walaupun aku tahu ramai yang dah tahu). takde lah, mana tahu ada lg org yg tak tahu mcm aku yg sllu lambat tahu. hehe tapi suka hati aku lah aku suka makan tauhu.. (eh, apa aku meroyan ni?) Aku nak bgtahu satu dunia yang aku nak bende alah yg kat bawah ni sangat2! ada sape2 nak sponsor tak? hikhik.. Disebabkan aku ni suri rumah sepenuh masa, xmampu lah kita nk beli ni dgn duit kita sndiri. walaupon sgt WORTH IT!!
ada sape2 blh hadiahkan time beday aku x? (PANG!!! lempang diri sndiri sbb ngade2 sgt).. Kalau aku ada satu 'serangga' yang mcm ni, hidup aku akan terasa indah. sape2 yang ada penyakit Parkinson (tgn ketaq) mcm aku ni pon boleh pakai camera ni sbb dia anti getaran dan gegaran. =) kalau nk juai DSLR aku pon mmg brape sen je la yang aku dpt. kang bapak aku bsing plak aku juai sbb dah jadi khazanah keluarga katanya. haihhh.. yang aku boleh buat, tunggu bila aku ada duit nnt. Iyelah, aku bkn org snang2 nak dapat itu ini. takkan nak mintak kat mak bapak walaupon xmahai sgt tp sian gak kat depa. ye dok? haaa kat bawah ni aku lampirkan skali maklumat tentang digital camera ini. =)
waterproof to 12m (kalis air sehingga 12 meter)
toughened, shockproof to 2m (kamera tahan lasak)
dustproof, and freeze proof to -10 degrees Celsius (tahan beku)
built-in GPS function, compass, altimeter and barometer 12.1 megapixel
4.6x zoom u ols...
Full HD Movie Recording at 1080p
HARGA PASARAN
DMC-FT3 - RM1,599

LUMIX DMC-FT3: Kamera Saku Petualang Sejati
Lihat nombor pada gambar contoh tampilan layar kamera di atas, inilah penjelasannya :
1. Indikator ketinggian yang berguna saat mendaki gunung (Altimeter)
2. Indikator kedalaman yang berguna saat menyelam (Depth Indicator)
3. Indikator jarum kompas yang berguna saat membaca peta
4. Indikator koordinat (lintang dan bujur) untuk geotagging maupun navigasi (WGS84)
5. Indikator tekanan udara yang berguna di ketinggian (Barometer)

Lumix-FT3-15

Selain daripada itu secara spesifiknya Lumix DMC-FT3:
• Sensor: 1/2.33 inch CCD sensor / 12.5 Megapixels / Primary Color Filter (12.1 MP effective pixel)
• Lens: Leica DC Vario-Elmar 4.9-22.8mm ASPH, 28-128mm in 35mm equivalent
• Optical Zoom: 4.6x
• Digital Zoom: 4x
• Focusing Modes: Normal, Macro
• Movie clips: 4:3 format AVCHD, 1080i: 1920 x 1080 pixels
• Exposure modes: Program mode (P), Aperture priority (A), Shutter Speed priority (S), Manual Setting (M)
• White Balance: Auto, Daylight, Cloudy, Shade, Halogen, Manual
• Sensitivity: Auto ISO, Intelligent ISO, ISO 100-1600
• Shutter speeds: 8s-1/1300s
• Built-in GPS: Geodetic Data System WGS84
• Waterproof: 12m (IPX8)
• Dustproof: Yes (IPX6)
• Freezeproof: -10℃
• Shockproof: 2m (based on MIL-STD)
• LCD display: 2.7” TFT-LCD Approx. 230k pixels with touch screen functionality
• Dimensions: 103.5 x 64.0 x 26.5 mm
• Weight: 197g (with memory card & battery)

SEKIAN SAHAJA YANG DAPAT AKU KONGSIKAN KEINGGINAN AKU PADA KORANG SEMUA.. THANKS JUGA KERANA MENYINGGAH YE.. ASSALAMUALAIKUM!

No comments:

Post a Comment