Wednesday, March 9, 2011

Pusat karaoke blackout selama 30 minit.

nak jadikan cerita. mula-mula plan hari ni bukan nak karaoke pun. ingat nak lepak rumah mia dgn bay. tapi tunggu punye tunggu, bay tak muncul2. So aku amik keputusan untuk keluar dgn insan tercinta lah malam ni. Plan awal ingat nak tngok movie tapi dah keluar rumah pukul 9 malam, takut tak sempat sbb nak blk awal, esok kelas pg n si dia pun kerja pg. So, kitorang pun pilih nak pergi karaoke di Loudspeaker Damansara. Dekat ngn umah aku je. then 2 jam pertama takde masalah pape, semua lagu kitorang balun. Sampai satu tahap tu, aku pilih lagu Siti Nurhaliza, Suara takbir. sampai je korus lagu, PAPPP!! lampu padam. Yang kedengaran hanya suara orang menjerit n cina ntah apa yang diorang mencarut mcm2, aku tak paham la plak. Dengan berbekalkan lampu handphone, kitorang tngok lah apa yang berlaku kecoh2 kat luar bilik. Rupanya MBPJ potong kejap. tak pasti pulak kenapa. Semua dah hangin dah. Semua lepak luar bilik time tu sementara tggu letrik ada balik. Tiba2 aku nampak satu lembaga dari blakang. Macam kenal. Laaa..kakak aku pon ada jugak rupanye.. Dia lg teruk. sepatutnya bilik dia tingkat 2 tp stuck kat lift tingkat 1. trauma terus nak naik lift. Lepak punye lepak, PAAPP!! lampu ada balik. Berpusu2 semua masuk balik dalam bilik masing, capai mic and sambung mcm takde pape terjadi. tapi mood aku mcm dah terpotong sket. terus aku skip lagu. taknak nyanyi lagu raya dah. kang terpadam lagi plak. Lepas sambung nyanyi lg 30 mnt, kitorang chow la, apa lg. singgah 7eleven utk beli makanan kucing yang mama pesan terus pulang kerumah, capak badan atas katil and tulis dalam blog. tu je yang aku nak kongsi hari ni. thanks sbb baca..hehe bye!

insan2 yang telah disebut dalam cerita ini bg penghayatan jalan cerita.
mia kamil
bay
makanan kucing
mama
kakak aku, nana
si dia, mie



No comments:

Post a Comment