Wednesday, March 9, 2011

takde tajuk

assalamualaikum.. salam satu malaysia. Hmm mungkin aku bkn blogger yang 'tegar' orang kate. bila ada mood and masa terluang je baru aku menapak kat sini. ehhe.. Banyak sebenarnye yang boleh aku kongsi tapi aku tak reti nak kongsi acaner.. Ok, mula dgn perihal minggu lepas lah. Aku baru habis shoot filem pendek Voodoo untuk final projek aku.. Sumpah kusut gle time pre, nak kena setelkan itu ini. skrip di tukar last2 minit..serabut kpala otak aku. itu baru time pre-pro. time pro ada jugak la masalah2 yang tak dapat di kawal. contohnya, lighting asyik blow je.. banyak buang masa. So, scene yng paling penting skali terpaksa buat dalam keadaan yang rushing. Pelakon utama pun penat hari tu, tak larat nak berlakon, aku terpaksa stand in dia untuk beberapa shot. Bila scene yang paling penting di buat dalam keaadaan rushing. Mood aku nak shooting pon dah jatuh merundum.. gedebak gedebuk.. Aku sentiasa dalam keadaan yang risau. Dlm kepala otak aku, duk pusing2, apa lah jadi ngn short film ni nanti. aku jd lagi runsing bila beberapa clip hilang and sesetengah scene, audio xleh pakai langsung. aku kalau boleh tak nak ada dubbing dlm short film tu. aku tak nak cerita tuh jd drama telenovela mcm Rosalinda dan sebagainya. Harap semuanya baik! Dah selesai dgn Showcase mggu lepas, skang ni aku struggle untuk focus kat criss cross pulak. tu pon satu hal, tugas aku kali ni, PM.. benda yang aku tak pernah2 buat.. nampak mcm senang, selalu start shoot je benda dah tersedia. skang, aku plak yang kena buat semua tu. kusut aku di buatnya. lebih2 lagi bila nak pohon kawalan polis sbb nak shoot kat jalan raya. sangat complicated eh.. dekat 10 nombor aku call, pastu kena pass kat orang tu, orang ni. sangat leceh. Jumaat ni aku dah start shoot untuk criss cross. redha je lah apa yang nak jadi. Bilalah semua ni akan berakhir..aku nak ringankan otak aku dr semua ni..

No comments:

Post a Comment