Saturday, July 18, 2009

Movies




During the 1930's crime ravaged the streets of Chicago. The infamous John Dillinger (Johnny Depp)tore through the town like a mad man. His arch enemy Melvin Purvis was never able to stop him. Public enemies were their name, killing was their game.

Sabtu - 18 Julai.
pengembaraan bersama rakan-rakan di kota metropolitan, bandaraya Kuala Lumpur. Penuh dengan pelbagai ragam manusia dan bentuk. aku meneliti setiap peel-peel dan telatah-telatah manusia yang berpusu mencari liburan utk diri masing-masing. berjalan sejauh 600meter,setiap langkah aku dari parkir hingga ke Pavi disulami dengan bermacam-macam bentuk manusia. aneka ragam. Memberi satu permikiran pada aku yang selama ini hanya memandang kosong sesuatu perkara yang dianggap biasa dan normalista. (apa yang aku merepek ni?) ok berbalik kepada menda yang aku nk cerita sebenarnya.

hmmm bagi aku, cite ni so so jer. takdelah gempak sangat macam yang digambarkan. permulaan cerita agak sukar untuk difahami sebab visual dan setiap shot yang dipaparkan sangat pantas. tak sempat nk kelip mata pon. Tapi aku suka bila dah dekat2 nak akhir crita. cerita dia semakin seronok dan mendebarkan. buat aku nak tahu lagi dan terus menonton dengan berahi. walaupun mengantuk time tu sebab penat berjalan sehari suntuk pastu tngok midnight plak tuh namun ku gagahi jua.
lagipon korang memang takkan sempat nk tutup mata gedebang sini gedebeng sana! terlampau banyak scene tembak menembak dan letopan. bingit! macam takde alternatif lain yang nak di gunakan oleh director. aku asyik terkejut je tengok cerita ni. kalau diberi 10 bintang, aku dapat bagi filem ni 6 jer la kot. Kalau korang nak tngok, tengok je lah, takdelah rugi pon. chow!

No comments:

Post a Comment